Bud Light sort des canettes de bière aux couleurs de 28 franchises NFL

San-Francisco-49ers-MyTeamCan beer bud light

 

A quelques semaines de la reprise de la NFL, Bud Light, bière officielle du championnat de foot US, présente une collection de canettes de bière à l’effigie de 28 franchises (sur les 32 au total).

Si l’idée avait déjà été développée par le passé comme le précise Forbes, Bud Light revient cette année avec un design encore plus personnalisé incluant un message qui parlera directement aux fans de chaque équipe.

« Cette opération est un exemple de notre nouvelle approche de travail avec nos partenaires de la NFL afin d’engager encore plus la communauté de fans via des expériences locales » a précisé Alexander Lambrecht, Vice-Président de Bud Light.

Une activation accompagnée du hastag #MyTeamCan sur les réseaux sociaux. Un mini spot vidéo a également été produit pour chaque canette. Un contenu sur mesure évidemment partagé par les différentes équipes notamment sur Twitter.

Bud Light My Team Can NFL 2015 – Les messages

Arizona Cardinals : The perfect beer for protecting the nest.

Atlanta Falcons: The perfect beer for celebrating 50 years in flight.

Baltimore Ravens: The perfect beer for entering every door like it’s a stadium
tunnel.

Buffalo Bills: The perfect beer for shoveling your way to the stadium at least once a year.

Carolina Panthers: The perfect beer for growling so loud it shakes both states.

Cincinnati Bengals: The perfect beer for belting one question, and one question only – Who Dey?

Cleveland Browns: The perfect beer for being Dawg Pound proud.

Denver Broncos: The perfect beer for greeting strangers with the Mile High Salute.

Detroit Lions: The perfect beer for being the motor behind the Motor City.

Houston Texans: The perfect beer for becoming an honorary member of the Bull Pen.

Indianapolis Colts: The perfect beer for horsing around with the boys in blue.

Jacksonville Jaguars: The perfect beer for earning your spots.

Kansas City Chiefs: The perfect beer for cheering at 142.2dB with 76,415 of your closest friends.

Miami Dolphins: The perfect beer for making tonight like the ’72 season – perfect.

New England Patriots: The perfect beer for dropping R’s but never passes.

New Orleans  Saints: The perfect beer for believing “black and gold” every day makes perfect sense.

New York Giants: The perfect beer for shouting “Go Big Blue!” until your face turns red.

New York Jets: The perfect beer for chanting J-E-T-S, JETS, JETS, JETS.

Oakland Raiders: The perfect beer for uniting a nation. Raider Nation.

Philadelphia Eagles: The perfect beer for proving VICTORY is spelled E-A-G-L-E-S.

Pittsburgh Steelers: The perfect beer for making tonight ‘immaculate.’

San Diego Chargers: The perfect beer for striking like lightning, then cheering like thunder.

San Francisco 49ers: The perfect beer for using this can to recreate The Catch.

Seattle Seahawks: The perfect beer for cheering so loudly it registers on the Richter scale.

St. Louis Rams: The perfect beer for toasting the defense, and the ravioli.

Tampa Bay Buccaneers: The perfect beer for channeling your inner Captain Fear.

Tennessee Titans: The perfect beer for making miracles happen in music city.

Washington Redskins: The perfect beer for fighting on ‘til you have won.

Quelques exemples

Cincinnati-Bengals-MyTeamCan-NFL bud light Denver-Broncos-MyTeamCan-NFL bud light Miami-Dolphins-MyTeamCan-NFL bud light New-England-Patriots-MyTeamCan-NFL bud light New-York-Jets-MyTeamCan-NFL bud light Pittsburgh-Steelers-MyTeamCan-NFL bud light Seattle-Seahawks-MyTeamCan-NFL bud Light

Bière Officielle de la MLS depuis cette saison, Heineken a également conclu quelques contrats de partenariat avec des franchises MLS. De quoi entrevoir des bouteilles à l’effigie de franchises dans les années à venir ? En juin 2012, Carlsberg avait édité une canette de bière à l’effigie du club de Premier League d’Arsenal. Un produit qui été notamment destiné au marché français.

 

Merci @mygreg pour l’alerte ;-)

Laisser un commentaire

140 000$ le tweet publicitaire de LeBron James La FFR lance sa campagne de communication "le rugby se joue à...
Lifestyle - Nike et Jacquemus dévoilent un sac virgule vendu au prix de...(Lire la suite) Football - Exit Nike, un nouvel équipementier pour le RB Leipzig(Lire la suite) Business - adidas prolonge avec Noah Lyles, un contrat record en athlétisme depuis Usain Bolt(Lire la suite) Branding - Le Groupe Le Five change de nom et devient "Players"(Lire la suite) NBA - Les Los Angeles Clippers dévoilent une nouvelle identité visuelle(Lire la suite) Business - Puma dévoile ses résultats financiers pour l'année 2023(Lire la suite)